bookpic-al-cincilea-val-7667Titlu: Al cincilea val

Autor: Rick Yancey

Editură: ART

Nr. pagini: 530

An apariție (RO): 2015

rec

Mereu am crezut în existența extratereștrilor. Universul e prea mare pentru a fi ocupat doar de noi, oamenii. Însă să nu m-am gândit niciodată cum ar fi ca planeta mea să nu mai fie a mea. Cum ar fi să fim exterminați rând pe rând, în diferite valuri pentru a face loc altor forme de viață. Al cincilea val, însă, mi-a adus în minte această posibilitate. Și nu mi-a plăcut.

Întâi, întunericul. Apoi, pământul și apele. După molimă, au urmat Amuțitorii. 7 miliarde de oameni, morți. Totuși, câțiva au supraviețuit, și trebuie eliminați. Acum intervine al cincilea val, care își propune să ucidă tot ce a mai rămas din om: umanitatea lui. Cassie Sullivan este una din puținele persoane care au supraviețuit tuturor celor patru valuri. Rămasă singură, singura speranță care o mai are este recuperarea fratelui ei din mâinile armatei americane, care l-a luat spre protecția lui. Cu toate acestea, drumul către micuțul Sam nu este ușor când, în fiecare clipă, îți amintești momente frumoase din viața pe care ai pierdut-o din cauza Celorlalți și, mai ales, când ai un Amuțitor pe urmele tale.

Al cincilea val a fost o lectură care m-a ținut trează noaptea. Serios vorbind, voiam să citesc cât mai repede și cât mai mult pentru a afla destinul personajelor și destinul planetei pe care noi o cunoaștem azi. Lumea pe care autorul a conturat-o părea atât de reală încât, în acest moment, la câteva luni bune de când am citit cartea, încă mă tem de apariția unor extratereștri care să-mi ia planeta. Până acum nu s-a întâmplat, DAR posibilitatea există. Revenind la carte, aceasta este una chiar își merită hype-ul care o înconjoară, deoarece  e bună. Este, într-adevăr, o lectură ușoară, pe care îți dorești să o termini cât mai repede, dar, simultan, este o lectură care îți antrenează gândirea, care îți stimulează imaginația și care te face să te temi de ceea ce se poate întâmpla.

Personajele care ajută la conturarea acțiunii sunt, și ele, foarte interesante. Deoarece autorul a scris cartea din multiple perspective, ai ocazia de a cunoaște mai multe personaje odată, ceea ce pe mine m-a bucurat. M-am apropiat de Cassie, Sam, Zombie și Amuțitor, chiar dacă au fost momente în care nu mi-au plăcut aproape deloc (Cassie, la tine mă refer!). Personajul meu preferat, cu care m-am identificat cel mai tare, a fost Zombie. Un suflet tare,dar nu prea, un luptător bun, dar nu prea, o persoană curajoasă, dar nu prea. Exact ca mine.

Așadar, recomand din tot sufletul Al cincilea val, deoarece, în ciuda aparenței de lectură pentru adolescenți, aceasta te face să te întrebi dacă tu, chiar dacă ești om, ești, oare, uman?

lve

Comentează!

