Titlu: Eleanor&Park

Autor: Rainbow Rowell

Editura: Young Art

Nr. pagini: 329

An apariție (RO): 2015

Uneori, simți că o carte nu ți se potrivește. Pur și simplu, nu te poți acomoda, nu o înțelegi sub nicio formă și nu o poți termina. Alte ori, simți că o carte e făcută pentru tine sau, mai bine zis, despre tine. Simți că fiecare rând îți spune povestea, și că fiecare pagină este ruptă din viața ta. Ei bine, Eleanor&Park este una din acele cărți.

Eleanor este o adolescentă în vârstă de 16 ani cu care viața nu a fost blândă. Pe lângă faptul că are probleme mari în familie, nici la școală nu se integrează, ea fiind cu totul diferită de peisajul suburban perfect în care s-a mutat. Park este un tânăr de aceeași vârstă, dar total opus lui Eleanor: el are o familie bună, iubitoare, care îl sprijină tot timpul, nu duce lipsă de bani și nici de amici. El se regăsește în muzică, iar benzile desenate sunt mereu în ghiozdanul lui. Întâmplarea face, totuși, ca cei doi să se împrietenească și să trăiască o poveste de iubire intensă, marcată de trecutul (și prezentul) fiecăruia.

Deși pare o simplă carte pentru adolescenți, Eleanor&Park NU e, sub nicio formă, ceea ce pare. Eleanor&Park este o adevărată lecție de viață ascunsă în paginile unei cărți care are un amalgam de emoții în interior. Eleanor&Park m-a învățat că frumusețea interioară nu contează, atâta timp cât interiorul e de aur, m-a învățat că nimic nu e ceea ce pare, și că nimeni nu are dreptul de a judeca o persoană fără să știe o fărâmă din ceea ce se petrece în interiorul acesteia. M-a învățat ce înseamnă dragostea adevărată și că sacrificiile sunt necesare dacă „vrei să fie bine”, cum ar veni. M-a învățat cum să trec peste criticile celorlalți și, nu în ultimul rând, m-a învățat cum să fiu eu și să-mi placă asta.  Bineînțeles, aceste lecții de viață au fost mascate sub forma unei cărți ușoare, amuzante, cu situații atât de verosimile încât par rupte din viața care ne înconjoară.

Eleanor și Park sunt două personaje superbe, din toate punctele de vedere. Pur și simplu te îndrăgostești de ei separat și te îndrăgostești de ei când sunt împreună. Sunt create pe o stuctură unică care imită perfect realitatea. În plus, perspectiva dublă ajută mult la înțelegerea interiorului lor. Așa, am observat cum se comportă două persoane care depind cu totul și cu totul una de alta, cu toate că societatea se împotrivește. De asemenea, personajele negative sunt la fel de bine conturate și la fel de aproape de adevăr, încât dezvolți sentimente negative față de ele cu aceeași ușurință cu care te îndrăgostești de protagoniști.

Nu pot găsi o parte rea a acestei cărți, poate doar faptul că nu a fost mai lungă. Nici finalul nu m-a deranjat. A fost exact ceea ce așteptam, pentru că povestea a fost mult prea reală pentru a avea un happy-end evident. În plus, finalurile deschise sunt mult mai interesante decât cele închise. În felul ăsta, îți poți imagina viitorul personajelor tale favorite după bunul plac, fără a fi dezamăgit de viziunea autorului.

Așadar, Eleanor&Park este o carte care merită pe deplin toate premiile câștigate și care trebuie citită, după opinia mea, de fiecare adolescent. Deși nu acord note de obicei, consider că Eleanor&Park merită notată nu cu 5/5, ci cu 10/5 pentru simplul fapt că există și că am avut norocul să o citesc.

Un gând despre „Recenzie „Eleanor&Park” de Rainbow Rowell