Titlu: Dacă aș rămâne

Titlu original: If I stay

Autor: Gayle Forman

Editura: RAO

Nr.pagini: 220

An apariție (RO): 2014

Cu toții am avut de făcut alegeri. Fie că sunt mai mărunte, legate de viața cotidiană, fie că ne pot determina întregul viitor, ele există și noi suntem nevoiți să selectăm o variantă care pare (sau este) potrivită pentru situația noastră.

Totuși, în „Dacă aș rămâne”, decizia pe care Mia Hall, o tânără talentată, ce duce viața perfectă, trebuie să o ia, este una extrem de dificilă. În urma unui accident teribil, în care toate rudele apropiate i-au murit, ea are șansa de a alege dacă vrea să rămână alături de prietenul ei, Adam și de familia rămasă în viață, sau dacă vrea să plece spre părinții săi, spre un drum necunoscut.

Moartea și viața de apoi sunt două subiecte ce m-au fascinat și m-au înspăimântat deopotrivă de când mă știu. M-au înspăimântat deoarece mi-e frică de moarte și de faptul că nu știu ce o să se întâmple după, dar m-au interesat tot din același motiv: curiozitatea morbidă, aș putea spune, de afla ce este acolo. Așadar, cartea „Dacă aș rămâne” suna foarte bine acum doi ani când am auzit prima oară de ea, și suna și mai bine când librăria online Libris îmi dădea posibilitatea de a o citi acum câteva săptămâni în urmă.

Scrisă într-un stil inedit, în care autoarea combină prezentul sumbru al Miei cu amintirile ei plăcute sau neplăcute, această carte mi-a plăcut enorm. M-a emoționat până la lacrimi, m-a făcut să reflectez cu privire la insignificanta mea viață și, cel mai important, m-a învățat să trăiesc în prezent, să mă bucur de moment. De ce? Deoarece atunci când clipa morții, care este, în cele din urmă, inevitabilă  va veni, eu voi putea spune cu mândrie că nu am niciun regret, poate doar faptul că mi-aș fi dorit să fac mai multe.

Pe lângă povestea emoționantă și morala inspirațională, eu cred că această carte are parte și de personaje intrigante, care se încadrează perfect în poveste. Niciun personaj nu este prezentat într-o lumină total pozitivă sau total negativă, fiecare având calitățile și defectele sale care se contrastează într-un mod frumos, elegant ce ne permit să ne relatăm, după puterile noastre, cu el. Dintre toate personajele, cel mai mult m-am asemănat cu Mia. Ambele suntem rezervate, împărtășim o pasiune pentru muzică, avem probleme cu încrederea în sine, însă excelăm, totuși, în domeniul preferat. De asemenea, cu Adam, iubitul Miei, am avut o „conexiune” specială, deoarece, deși știam că este un personaj ficțional, el a fost conturat cu atâta măiestrie încât îl simțeam real și astfel am reușit să-i înțeleg o parte din sentimente și emoții.

Tot ce pot spune acum, la final, este că această carte mi-a intrat în suflet drept favorită, că o recomand cu mare căldură tuturor celor ce sunt în căutare de o poveste emoționantă, care poate ajunge ușor la inimă, că abia aștept filmul, care va apărea în curând în cinematografele din România și că sper ca editura Rao să publice continuarea, care a apărut deja în străinătate, cât de curând.

Mulțumesc enorm librăriei online Libris pentru sprijin, oferindu-mi această minunată carte!

4 gânduri despre „Recenzie „Dacă aș rămâne” de Gayle Forman