Titlu: Delirium

Titlu original: Delirium

Autor: Lauren Oliver

Nr. pagini: 432

Editura: Nemira

An apariție (RO): 2014

Nu am fost îndrăgostită niciodată, dar am citit destul încât să-mi pot imagina sentimentul. Căldura sufletească ce cuprinde atunci când îi auzi numele, senzația de mulțumire atunci când știi că este în siguranță, lângă tine, dar și durerea puternică din suflet atunci când nu cunoști împrejurările în care se află, impresia că ești neputincios când e în pericol. Cu toate astea, mi se pare o crimă ca un om să nu aibă șansa de a simți acest amalgam de senzații numit iubire.

În cartea „Delirium”, care este primul volum din trilogia cu același nume, ne este prezentată exact o lume în care iubirea este interzisă. Lena, care a avut un trecut zbuciumat, abia așteaptă ziua în care va împlini 18 ani, deoarece atunci se va simți în siguranță: dragostea îi va fi luată. Totuși, înainte de procedura chirurgicală, ea descoperă că dragostea este un lucru bun și că lumea în care a trăit este o minciună.

Având o premisă atât de interesantă, cu dragostea fiind interzisă, mi-am promis că o să o citesc, cât de curând posibil. Am avut noroc de Cătălina , care mi-a împrumutat-o după ce a citit-o.

Deoarece Cătălinei i-a plăcut, mă așteptam să-mi placă și mie. Și așteptările mi-au fost atinse. Chiar mi-a plăcut. Povestea a fost bună; poate era și mai bună dacă anumite teme erau atinse mai puternic, însă a fost captivantă. Am stat cu sufletul la gură să văd ce se va întâmpla mai departe cu Lena și prietena ei, Hana. Autoarea se pricepe, într-adevăr, la a crea momente tensionate în care m-am făcut una cu personajul principal, ce și nara povestea.

De asemenea, personajele au fost pe gustul meu, adică toate au avut calități și defecte. Nu exista un personaj pozitiv în totalitate sau negativ în totalitate: toate erau într-un echilibru perfect ce poate s-ar fi stricat dacă apăreau sau dispăreau anumite detalii. Personajul meu preferat a fost, de această dată, Hana, prietena cea mai bună a Lenei. Cu firea ei imprevizibilă, predispusă la încălcarea legii și cu contrastul puternic dintre ea și Lena, Hana a fost un personaj interesant de urmărit pe parcursul poveștii.

Și substraturile cărții au avut mesaje destul de importante. Acestea m-au făcut să mă întreb ce aș face dacă  nu ar exista nicio urmă de afecțiune, nicăieri. Și nu mi-a plăcut răspunsul la propria mea întrebare. Nu cred că aș putea rezista fără nicio umbră de atașament din partea unei ființe umane. Oamenii au nevoie de oameni pentru a trăi.

Termin, spunând că „Delirium” este o carte pe care o recomand în special cititorilor de distopii și celor care caută idei noi, interesante, deoarece este o lectură ce te poate marca subtil, însă profund.

2 gânduri despre „Recenzie „Delirium” de Lauren Oliver

1. Recenzia ta ma determina sa cumpar cartea. Cred ca ai reusit sa imi creezi o anumita stare…
    Prin aceeasi stare am trecut si cand am citit o alta carte, Descantecul ploii de Sorina Popescu. S-ar putea sa te atraga si pe tine.