Titlu: Hoțul fulgerului

Titlu original: The lightning thief

Serie: Percy Jackson și Olimpienii

Autor: Rick Riordan

Editură: Arthur

Colecție: Excalibur

Nr. pagini: 307

An apariție (RO):  2013

 

rec

După cum spuneam mai înainte, într-o recenzie, la Enigma lui Qaf, dacă nu mă înșel, iubesc istoria. Îmi place să cunosc trecutul civilizației, ca să prevăd viitorul; îmi place să știu cine am fost, ca să știu cine voi fi. Iubesc istoria. Deci, iubesc și mitologia. Legendele despre zei și copiii lor, semi-zeii, m-au fascinat dintotdeana; pe de o parte, îmi plăcea să știu despre puterile lor, pe de alta despre semnificațiile lor. Indiferent din ce parte abordam subiectul despre Divinitate, mereu mi-a plăcut mitologia. Așa că, o carte care îmbină elemente mitologice cu societatea actuală sună foarte bine, cel puțin pentru mine.

În „Hoțul fulgerului”, primul volum din seria „Percy Jackson și Olimpienii”, aflăm despre existența zeilor din Grecia Antică chiar în zilele noastre, atunci când Percy Jackson, un copil de 12 ani care are dislexie și deficit de atenție, ajunge în atenția acestora. Motivul? Fulgerul lui Zeus a fost furat. Acest fapt ar putea isca un război între zei ce ar fi nimicitor pentru oameni. Așadar, Percy este pus în dificultate când află că este semizeu și că trebuie să caute în întreaga lume fulgerul lui Zeus.

Mi-a plăcut foarte mult cartea asta. Serios.Și partea mai amuzantă este că nu știu exact de ce.

Să fi fost personajele care m-au făcut să îndrăgesc cartea prin trăsăturile lor ce se potriveau perfect cu ceea ce aveam în minte, să fi fost povestea în sine, care m-a cucerit încă de la prima pagină prin simplitatea în care a fost scrisă, să fi fost faptul că nu mai citisem cărți cu protagoniști copii… nu știu. Cert este că mi-a plăcut foarte mult.

Totuși, deși este cotată drept o carte pentru copii, cred că o poate citi oricine pentru plăcerea de a evada pentru câteva ore din obișnuit și să se transporte într-o lume în care mitologia greacă există.

Așadar, o recomand cu drag, deoarece este o carte relaxantă, cu o poveste plăcută și personaje și mai plăcute. 🙂lve

 

Comentează!

