Titlu: Memoriile unei gheișe

Titlu original: Memoirs of geisha

Autor: Arthur Golden

Editura: Humanitas

Nr. pagini: 504

An apariție (RO): 2006

Dumnezeule! Sunt aproximativ 3 săptămâni de când am terminat această carte, iar cuvintele încă nu vin ușor atunci când îmi exprim sentimentele despre această carte. De ce? Pentru că e MINUNATĂ! Este, până acum, cartea mea preferată. Și sunt atât de tristă că nu dețin o copie.O să mi-o iau în curând. Okei, cred că ajunge cu această amestecătură de cuvinte „aproape-fără-sens” și să trec la recenzia adevărată.

Romanul lui Arthur Golden, „Memoriile unei gheișe” prezintă povestea lui Chiyo, o fată sărmană dintr-un sat de pescari, care este vândută unei okiya, casă de inițiere a gheișelor, după ce câteva greutăți îi lovesc familia.Acolo află nu numai ce înseamnă o gheișă, un obiect al dorinței,o operă de artă mobilă, o femeie care posedă rafinamentul artelor lumești, ci și cum să fie o gheișă, cu toate sacrificiile pe care trebuie să le facă, cu toată ura,invidia,gelozia cu care se întâlnește de-a lungul timpului.

După mult timp și mai multe întâmplări, Chiyo ajunge gheișa Sayuri, una dintre cele mai apreciate gheișe din întreaga Japonie.Dar, totuși, trecutul îi influențează toate mișcările, deoarece ea încearcă din răsputeri să-l găsească pe bărbatul care a motivat-o să devină gheișă, bărbatul de care s-a îndrăgostit încă de când era copil. Dacă l-a găsit sau nu, veți afla în carte.

Cert este că, indiferent de deznodământul poveștii, vă va plăcea cartea. Mie mi-a plăcut deoarece realismul cu care prezintă acea perioadă istorică ba albă,ba neagră, este frumos conturat. De asemenea, mi-a plăcut să descopăr amănunte despre niște tipuri de oameni despre care nu aveam habar. Serios, nu știam NIMIC despre gheișe. Mă gândeam că sunt doar niște fete ce servesc ceai, dar cartea asta mi-a demonstrat că gheișa este o operă de artă, o minune nu a naturii, ci a voinței și sacrificiului, deoarece acestea sunt printre calitățile de bază ale unei gheișe,pe lângă senzualitate,fler și inteligență.

Deoarece nu știam nimic despre această carte, doar m-am trezit și am zis „Azi mă duc la bibliotecă să caut o carte frumoasă”,am văzut coperta asta superbă și pac! am luat-o, nu am avut nicio așteptare, și a fost mai bine. Pur și simplu, am avut posibilitatea de a nu-mi lăsa subconștientul să fie influențat de părerile altora, așa că opinia mea din această recenzie a fost curată.

În concluzie, această carte merită citită, deoarece datorită ei vă veți forma o mică obsesie pentru cultura japoneză, misterioasă, de altfel, și veți aprecia mult mai mult gheișele, cu tot ce reprezintă ele. O zi bună! 🙂

3 gânduri despre „Recenzie „Memoriile unei gheișe” de Arthur Golden