Libris.roOkay, poate mai mult contribuie Libris, dar oricum…  Mulțumesc librăriei online Libris pentru sponsorizarea acestui concurs.

Acum că am mulțumit librăriei, putem trece la concurs.

Toți avem un citat preferat,nu? Toți avem un scurt fragment dintr-o carte în care avem senzația că ne regăsim întru totul,nu? Toți avem nevoie de un astfel de refugiu literar,nu? Ei bine, aceasta este tema concursului organizat împreună cu librăria online Libris.

M-am gândit că, pentru acest prim concurs de pe acest blog, însemnătatea acestui citat ar fi o temă potrivită.

Deci, ce trebuie voi să faceți este să scrieți într-un comentariu citatul vostru preferat,ce reprezintă el și de ce are un rol primordial în inima voastră. Sper că nu e prea greu. 🙂

Premiul pentru acest  concurs este…. *drums,please!* un voucher în valoare de 30 de lei pe site-ul librăriei Libris.

Câștigătorul va fi aflat prin jurizare, cel mai impresionant comentariu fiind premiat.

Durata de desfășurare a concursului este 27.01.2014-10.02.2014. Aveți timp berechet în două săptămâni să „simțiți” un citat.

Sper să vă înscrieți cât mai mulți! De asemenea, dacă doriți, puteți posta pe blog/facebook/orice despre acest concurs. M-ar ajuta enorm! Mult succes concurenților! 🙂

lve

9 gânduri despre „Concurs împreună cu Libris!

  1. Citatul meu favorit îi aparține lui Octavian Paler și este acesta: „Vorbim prea mult, iubim prea rar și urâm prea des.

    Amintește-ți să-l îmbrățișezi cu dragoste pe cel de lângă tine pentru că aceasta este singura comoară pe care o poți oferi cu inima și nu te costă nimic.

    Amintește-ți să spui “TE IUBESC” partenerului și persoanelor pe care le îndrăgești, dar mai ales să o spui din inimă. O sărutare și o îmbrățișare vor alina durerea atunci când sunt sincere. Amintește-ți să-i ții pe cei dragi de mână și să prețuiești acel moment pentru că într-o zi acea persoană nu va mai fi lângă tine.

    Ai timp să împărtășesti gândurile prețioase pe care le ai. Fă-ți timp să iubești, fă-ți timp să vorbești, fă-ți timp să împărtășești gândurile prețioase pe care le ai.”
    Reprezintă, oarecum, rugăciunea și meditația mea din fiecare zi, motivația de a oferi și primi înțelegere și iubire. Este atât de important pentru mine pentru că îmi merge direct la inimă, mă face să vreau (și) să fiu un om mai bun. Cuvintele lui Octavian Paler unt un balsam pentru inimă și minte! 🙂

    Apreciază

  2. ,,Norocul nu umblă târâş, ci zboară pe aripi iuţi şi-ţi iese, când îi vine rândul, fără de veste-n cale; degeaba îl cauţi când nu-l găseşti; degeaba fugi când el aleargă după tine; norocul tău e numai al tău, şi chiar dacă nu l-ai cunoaşte tu pe el, te cunoaşte el pe tine şi nu te părăseşte. Te miri însă de unde iese, şi de aceea stai mereu gata, ca să-l apuci precum rândunica prinde musca din zbor.”

    Ioan Slavici în Mara, capitolul 6 – Ispita

    Fiecare om se naste cu norocul lui , nimeni nu trebuie sa-si forteze destinul pentru a si intalni norocul , acesta vine atunci cand trebuie chiar daca nu te astepti .
    Eu sunt una dintre persoanele la care norocul a aparut atunci cand nu ma asteptam si ma scos din necazuri mari . De aceea eu am ca motto acest citat al lui Slavici .

    Apreciază

  3. Sincer?! Citatul meu preferat nu stiu de unde e, nu l-am cautat, nu m-am straduit sa il gasesc, dar cred ca m-a gasit el pe mine si mi-a influentat destul de mult viata.
    „Oamenii se obisnuiesc cu lanturile ce ii leaga.”
    La inceput nu mi-am dat seama ce inseamna, am crezut ca a fost trantit pe undeva de o minte inteligenta singuratica. Dar nu a fost asa, iar cu timpul am inteles, iar deciziile mele s-au bazat in mare parte pe acest citat.
    „Oamenii se obisnuiesc cu lanturile ce ii leaga” inseamna ca noi, muritorii ajungem sa ne obisnuim cu ceea ce ne face rau, cu ceea ce ne displace, cu ceea ce e daunator si ajungem sa credem exact opusul, ca ne face bine, ca ne face placere si e total benefic. Dar nu e.
    Cred ca mi-am dat seama de acest lucru cand ma uitam la un film cu sclavi. Erau atat de convinsi ca asta e menirea lor ca asta e tot ce pot obtine in viata, sclavia, incat erau recunoscatori pentru tot. Eram revoltata si in minte mi-a venit acest citat si l-am intele si l-am purtat cu mine mereu in minte dupa aceea.
    Nu mi-am dat seama pana atunci cat poate schimba un citat viata unui om si ii sunt recunoscatoare celui ce l-a simtit, l-a gandit si l-a scris.

    Apreciază

  4. Citatul meu preferat este acesta:
    „In sfarsit buzele lui se lipira de ale ei cu un dor care o lasa fara suflare.O saruta ca si cum i-ar fi apartinut,la fel de firesc de parca ea ar fi fost o parte din el,parte mult pierduta,care o regasise in sfarsit.”-Luce din „Damnare” de Lauren Kate.

    Eu chiar pot sa zic ca ador cartile romantice,pentru ca imi ofera posibilitatea de a trai povestile de dragoste fictive sau nu ale unor personaje,care,in final,se termina frumos,ceea ce in viata nu prea se intampla.Cartile de dragoste cu final fericit sunt pur si simplu perfecte. . Eu am citit seria „Damnare” de Lauren Kate si chiar m-a impresionat povestea de dragoste dintre Luce si Daniel,dintre o pamanteanca si un inger cazut care trebuiau sa se intalneasca in fiecare viata,pentru ca Luce,din cauza blestemului aruncat asupra lor,murea de fiecare data la 17 ani.Seria se termina tragic si v-o recomand sa o cititi,va va deschide o latura sensibila.Pe mine m-a impresionat aceasta serie si de atunci,incerc sa citesc cat mai multe povesti de dragoste pentru a vedea finalurile fericite din cele mai frumoase povesti romantice.Asa am inceput sa citesc carti romantice si vreau sa aprofundez aceasta lectura,citind cat mai multe carti frumoase.

    Apreciază

  5. Pentru ca in urma cu doar cateva zile am terminat de citit romanul ”Inferno”de Dan Brown( pe care l-am achizitionat de pe minunata librarie online Libris, si pe care vi-l recomand), o sa va citez un fragment din roman care mi-a ramas intiparit in minte, si in care am avut senzatia ca ma regasesc nu doar eu, ci intreaga lume, fapt ce m-a determinat sa reflectez si sa-l analizez, iar astazi sa am ocazia sa vi-l prezint cu drag:
    Capitolul 79, pagina 385, ,,Inferno”, Dan Brown:
    ,,Mintii omenesti ii este imposibil sa nu se gandeasca la nimic. Sufletul jinduieste sa simta emotii si va continua sa caute combustibil pentru aceste emotii-fie el bun, fie rau.”
    Dupa ce am citit acest fragment, am inchis cartea si m-am gandit obsesiv la el, o perioada indelungata. Citatul are un rol primordial in inima mea pentru ca m-a determinat sa-mi pun cateva intrebari cu privire la complexitatea naturii umane si la strctura mintii despre care nu cunosc prea multe detalii.
    Faceti un excercitiu: asezati-va intr-un loc cat mai confortabil si incercati sa nu va ganditi la nimic. Rezultatul? Va aflati in imposibilitatea finalizarii acestei actiuni, pentru ca mintea este tot timpul ocupata cu ganduri, chiar si visul este o forma de manifestare a gandurilor si a trairilor dar in stare de subconstienta.
    Omul este o fiinta inzestrata cu sentimente, trairi si emotii si nu poate asemeni unui robot , sa apese pe un buton de oprire sau sa-si stearga cardul de memorie( exceptie amnezia).
    Citatul nu prezinta o noutate pentru nimeni, cu totii stim ca diferenta dintre noi si restul fiintelor este data de o serie de trasaturi dintre care cele mai importante sunt: ratiunea, sufletul, trairile, emotiile, capacitatea de exprimare. De asemenea, autorul nu folseste metafore sau epitete care au ca scop sensibilizarea cititorului, Dan Brown exprima o realitate de care suntem constienti, intr-un mod unic care il determina pe cititor sa-si puna cateva intrebari de ordin existential, iar acesta este motivul principal pentru care am ales sa va prezint acest fragment.
    Indreptandu-ne atentia catre partea a doua a citatului, putem realiza o paralela intre o fiinta omeneasca si o masina: mintea omului este asemeni motorului unui autovehicul, nu functioneaza fara combustibil, asa cum omul nu poate exista fara suflet, emotiilor simtite pot fii de orice natura bune/rele/neutre, asa cum masina foloseste orice tip de carburant benzina/motorina/gaz.
    Concluzia este aceea ca nu putem duce o existenta normala fara a asimila de-a lungul timpului emotii, trairi si sentimente dar si faptul ca mintea fiintei umane este capabila de tot felul de conexiuni care actioneaza in lant, depinde pe care pedala apasam mai tare, si sa nu uitam ca foarte important este sa stim unde este localizata frana, oricine are nevoie si de un respiro.:-)

    Apreciază

  6. Doar un citat? :(Am atât de multe în care mă regăsesc … Dar regulamentul e regulament.Am ales un citat dintr-o carte foarte specială pentru mine: „Jocurile Foamei” de Suzanne Collins.
    „Ca să existe trădare, ar trebui să existe mai întâi încredere.” Am obiceiul de a nota undeva toate citatele din cărți în care mă regăsesc sau care mi-au plăcut. Acesta e unul dintre ele.
    Oamenii mereu găsesc o scuză pentru a se păcăli până și pe ei însăși, pentru a păcăli realitatea. Mereu am crezut și am dat vina pe cineva când a venit vorba de trădare. Mereu a fost vina celui care ne-a trădat. Apoi, m-am gândit logic. A fost nevoie de un citat dintr-o carte pentru a gândi logic și rațional; toate faptele aduc consecințe în urma lor, tot ceea ce ni se întâmplă e din vina noastră. Dacă greșim sunt greșelile noastre, nu ale altei persoane. Atunci, de ce când cineva ne trădează e vina altcuiva? E vina noastră pentru că, a existat încredere, iar încrederea nu aduce nimic bun în urma ei.

    Apreciază

Comentează!

