Titlu: Divergent

Titlu original: Divergent

Serie: Divergent

Nr. volum în serie: 1

Autor: Veronica Roth

Nr. pagini: 446

An apariție: 2011

Editura: LEDA

 

rec

Amazing. Awesome. Numai la asta pot să mă gândesc, deși au trecut pe puțin două luni de când am terminat cartea. Ca să nu rămâneți pe lângă, să vă explic conținutul cărții, cu cât mai puține spoilere *evil grin!* . 

Buuuun. În această minunată carte (nu mă pot abține!) este vorba despre călătoria Beatricei Prior, dintr-un Chicago distopic, în care societatea este împărțită în cinci facțiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea pentru cei sinceri, Abnegația, pentru cei altruiști, Neînfricarea, pentru cei curajoși, Prietenia,pentru cei pașnici și Erudiția, pentru cei inteligenți.  Când împlinește șaisprezece ani, ea trebuie să-și aleagă facțiunea din care va face parte pentru tot restul vieții. Ea va trebui să hotărască dacă rămâne lângă părinții ei sau va alege facțiunea în care crede că se va potrivi mai bine. În final, decizia ei va suprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăși. Între timp, în timpul inițierii, Beatrice își ia un alt nume, Tris, și se va strădui să combată rivalitatea și falsele prietenii. De asemenea, un băiat îi cam dă de furcă, fiind uneori fascinant, alteori enervant. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea, ea fiind prevenită că i-ar putea aduce moartea. Și nu numai ei, ci și a celor din jur. Treptat,treptat, descoperă cum lumea perfectă în care trăia nu era decât un miraj, aflând astfel greutățile vieții.

Poate că descrierea făcută nu e așa bună, dar nu știu… parcă nu aș vrea să stric misterul cu care e acoperită cartea. Oricum, vreau să-mi spun opiniile despre cartea asta, deși probabil le bănuiți.

În primul rând, acțiunea. Acțiunea, care e din plin. În afară de primele capitole, în care totul e mai ”piano”.

Apoi, personajele și evoluția lor. Deși am avut momente în care nu am plăcut-o prea mult, Tris este unul dintre personajele mele preferate. Și nu ai cum să nu-l iubești pe Four, care e atât de drăguț când ajungi să-l cunoști.

După, avem deznodământul care… ne cam lasă în ceață. Oricum e șocant, dar nu e plăcut să fii lăsat așa… fără nicio noimă.

Cartea asta este una din preferatele ele, așa că recenzia este, probabil, subiectivă, dar nu am ce face. Chiar mi-a plăcut. O zi bună!lve

2 gânduri despre „Recenzie „Divergent” (Divergent #1) de Veronica Roth

Comentează!

