Titlu: Harry Potter şi Camera Secretelor

Titlu original: Harry Potter and the Chamber of Secrets

Autor: J.K. Rowling

Nr. pagini: 267

An apariţie (RO): 2013

Editura: Egmont România

 

rec

Pentru că am făcut de curând recenzia primului volum Harry Potter, ia să fac şi recenzia celui de-al doilea volum din seria care mi-a umplut sufletul cu bucurie, şi, de fapt, magie. Magie pe care doresc s-o întâlnesc în oameni. Şi voi aştepta până când voi simţi că am găsit pe cineva cu magie înăuntrul lui.

Descrierea oficială spune că „Harry Potter, în al doilea an la Hogwarts, Şcoala de Magie,Farmece şi Vrăjitorii… Habar nu are că şi anul acesta va fi la fel de plin de evenimente neaşteptate…”. După mine, este o descriere după codul minimum minimorum şi, dacă nu aş şti despre ce e vorba, şi nu aş fi citit primul volum, nu m-ar fi atras deloc. Dar, parcă, ăsta e farmecul acestei serii: simplitatea care se găseşte în spatele ei, deşi toate aparenţele duc către o carte complexă. Poate (de fapt, sigur) nu toată lumea va fi de acord cu ce am spus, dar aşa simt eu. Pe mine, personal, la o carte nu mă atrag personajele, acţiunea sau chiar coperta sau mai ştiu eu ce, ci simplitatea ideii care stă în spatele complexităţii aparente.

După cum spuneam, acea descriere care o găsim pe spatele cărţii nu ne sugerează aproape nimic. Nimic,înafară de faptele evidente, precum că vor exista „evenimente neaşteptate”.  Dacă poţi numi reîntâlnirea cu Voldemort doar un „eveniment neaşteptat”, atunci ceva nu e în regulă. Serios.

Uitaţi: vedeţi cum mă despart de ceea ce voiam să spun?! Voiam să fac o descriere mai intrigantă pentru carte.

Deci, putem spune că Harry Potter, sau băiatul care a supravieţuit, se întoarce la Hogwarts, Şcoala de Magie, Farmece şi Vrăjitorii,împreună cu vechii lui prieteni,Ron şi Hermione, după o vară în care, din nou, a fost maltratat de familia Dursley. Dacă în primul volum, Harry Potter şi Piatra Filozofală, am început să ne obişnuim cu fantomele care bântuie castelul şi portrete vorbitoare care se pot deplasa, în acest volum aflăm că şi băile ascund secrete. Secrete mortale, uneori. În primul volum aflăm foarte puţin despre Lord Voldemort, care vrea să se întoarcă în forma lui umană,dar în acest volum aflăm mult mai multe despre el, diferite secrete ascunse în Hogwarts fiind dezvăluite.

De asemenea, acest volum ni-l prezintă pe Harry Potter care încă mai are multe de învăţat despre lumea în care trăieşte, care, deşi a scăpat de „jugul” familiei lui, încă nu a ajuns la libertatea pe care şi-o doreşte.

În acest volum apar noi personaje, precum Dobby, simpaticul spiriduş sau Ginny, drăguţa şi inocenta soră a lui Ron, personaje care fac, pur şi simplu, până la ultimul volum, lumea mai frumoasă. 😀

Deci, ce ziceţi? Aţi citi cartea acum, după că am făcut o descriere puţin mai… descriptivă, deşi nici aceasta nu cuprinde nici 10% din ceea ce semnifică această carte?

Harry Potter este şi a rămâne una dintre seriile mele de suflet, deoarece de fiecare dată când citesc orice volum din această colecţie, simt cum redevin un copil care tânjeşte după magie.

 

lve

 

3 gânduri despre „Recenzie Harry Potter şi Camera Secretelor (Harry Potter #2) de J.K. Rowling

  1. Harry Potter are si va avea mereu un loc in inima mea pentru ca este seria de carti care mi-a oferit cele mai multe lectii de viata, cele mai multe trairi, nu pot sa explic exact ceea ce simt.
    Vara trecuta incercam sa imi conving o prietena sa citeasca Harry Potter ( prietena care nu prea citeste) si imi arunca tot felul de argumente cum ca nu este interesanta, ca a vazut deja un film cu el sau ca nu citeste din cauza isteriei ce a fost o data datorita acestei serii. Intr-un final, l-a insistentele mele a citit prima carte, iar acum le-a terminat pe toate si se declara fan infocat al seriei. Cred ca totul depinde de modul in care iti este prezentat un produs, in acest caz o carte, asa cum ai spus si tu in articol.

    Apreciază

    1. La fel am procedat şi eu cu prietenele mele, iar acum ele au la activ cel puţin prima carte Harry Potter. Din păcate, cărţile Harry Potter nu au fost promovate în România aşa cum meritau. Harry Potter este o serie care îmi va rămâne în suflet toată viaţa, lecţiile pe care le putem învăţa acolo fiind de o mare importanţă. 🙂

      Apreciază

Comentează!

