Titlu: Atingerea umbrei

Titlu original: Shadow Kiss

Autor: Richelle Mead

Nr. pagini: 544

An apariţie (RO): 2010

Editura: LEDA

Link comandă: elefant.ro / libris.ro

 

rec

Ca să înţelegeţi câte ceva din ceea ce spun,o vă rog să vă uitaţi şi peste recenziile primelor două volume, pe care le găsiţi aici şi aici. Oricum, o să explic situaţia din acest volum.

Evenimentele tragice petrecute în Spokane i-au marcat pe toţi, dar în special pe cei care au fost martori la ele: Rose,Eddie şi Christian. Moartea prietenului lor, Mason, i-a maturizat,Rose şi Eddie simţindu-se vinovaţi faţă de aceasta. Totuşi, fantoma lui Mason o bântuie pe Rose, iar aceasta începe să se întrebe dacă nu e nebună.Din cauza examenelor finale, în care fiecărui dhampir îi este repartizat unui moroi,Rose nu are prea mult timp de gândire asupra acestui fapt,fiindu-i repartizat Christian Ozera, iubitul Lissei, o persoană nu tocmai agreată de ea.De asemenea, acest tip de probleme sunt neimportante odată ce află că Victor Dashkov, moroiul ce a vrut să folosească puterile Lissei pentru a se vindeca, nu a fost încă pedepsit oficial de regina moroilor,Tatiana, încă existând o şansă de eliberare pentru acesta, iar ei, martorii principali, nu au fost chemaţi la proces. Ea încercă prin diferite modalităţi să ajungă la Curte pentru a spune ceea ce s-a întâmplat cu adevărat. Dar, pe drum către Curte,cât şi la întoarcere, fantoma lui Mason îşi face din nou apariţia, aducând, de fapt, mai multe „persoane”,dacă le pot numi aşa, care o înnebunesc pe Rose. Aceste fapte o sperie, iar ea încercă să găsească o explicaţie pentru ceea ce se întâmplă cu adevărat,dacă nu cumva faptul că este „atinsă de umbră” a declanşat aceste lucruri, împreună cu moartea lui Mason. La Academie, Lissa trebuie protejată de „Mână”, un grup de moroi care doresc ca puterile de constrângere să fie folosite tot timpul, ele fiind interzise în majoritatea timpului. Iar, pentru a înrăutăţi situaţia,strigoii încep să apară la Academie, cu scopul de a omorî sau răpi  orice moroi sau dhampir care le iese în cale. În aceste momente, Rose trebuie să facă o alegere dintre persoanele pe carele iubeşte cel mai mult-Lissa sau Dimitri?

par

Am ajuns şi la această carte din serie. A fost un volum foarte dureros chiar şi pentru mine, care sunt Team Adrian.De-a lungul acestei cărţi, am trăit o mulţime de sentimente: de la fericire până la durere şi tristeţe la finalul cărţii.

În acest volum, multe lucruri importante se petrec. Relaţia dintre Rose şi Dimitri evoluează, ei declarându-şi sentimentele unui altuia. De asemenea, relaţia dintre Christian şi Rose se consolidează, ei plăcându-se un pic mai mult acum, devenind chiar o echipă contra strigoilor. Relaţia dintre Rose şi Adrian mi s-a părut că a rămas cam la fel, el fiind îndrăgostit de ea, ea fiind îndrăgostită de Dimitri, dar,sincer, tot Team Adrian sunt. E foarte amuzant, ceea ce, în opinia mea, denotă inteligenţă. Vreţi exemple? Uitaţi:

„-Stră-mătusă. Iar eu sunt stră-nepotul ei preferat. Mă rog, sunt singurul ei stră-nepot, dar asta nu are importanţă. Oricum, tot favoritul ei as fi.”

sau

„-Ţigările mele şi cu mine mergem afară. Cel putin, ele îmi arată respectul cuvenit.”

Sunt o grămadă de exemple de acest gen, în care Adrian încearcă să mai destindă situaţiile tensionate prin glume.
Nici relaţia dintre Rose şi Lissa nu s-a schimbat, de fapt, s-a schimbat puţin la sfârşitul volumului, dar nu vă spun de ce. 😀
Dar, cel mai greu am înghiţit finalul.E destul de trist şi aproape am plâns. I mean, Richelle Mead chiar ştie cum să încheie o carte în aşa fel încât să vrei să citeşti şi următoarele cărţi. Nu degeaba e autoare de best-seller.
Oricum, a fost o lectură plăcută. Am vrut să fac o recenzie aseară, când am terminat-o, dar sentimentele mele nu erau clare şi nu mai fac vreo recenzie fără sentimente clare de-acum încolo :)).
Din păcate, sau din fericire, eu nu acord note cărţilor, ci atribute.Deşi i-am dat 4/5 pe goodreads.com, ar merita,totuşi, 4,5, deoarece mi s-a părut cea mai sensibilă carte din toată seria (are sens, nu-i aşa? 😕 ) O zi bună şi mult,mult, succes la şcoală.
P.S.: Aţi observat că am schimbat formatul recenziilor? 😀 Mi se pare mai corect aşa- mă simţeam că mint în legătură cu titlul :))
lve

 

5 gânduri despre „Recenzie Atingerea umbrei (Academia Vampirilor #3) de Richelle Mead

Comentează!

