Titlu: Nemesis

Titlu original: Nemesis

Autor: Agatha Christie

Nr. pagini: 282

Editura: RAO

An apariţie (RO): 2013

Descriere carteLui Jane Marple nu-i vine să-şi creadă ochilor atunci când citeşte scrisoarea care îi fusese adresată de recent decedatul domn Rafiel o cunoştinţă pe care o întâlnise fugar în călătoria din Caraibe. Şi totuşi, acesta îi lăsase instrucţiuni ca, după moartea lui, Miss Marple să investigheze o infracţiune. Singura problemă este că a omis să-i spună cine era implicat şi când anume fusese comisă fapta lucru care o nedumereşte pe Miss Marple, dar îi stârneşte şi curiozitatea. Curând însă, Jane Marple trebuie să se confrunte cu cea mai violentă dintre infracţiuni crima , căci, se pare, cineva este foarte interesat ca trecutul să rămână îngropat pentru totdeauna…

*SPOILER ALERT!*

Am cumpărat această carte cu nu-ştiu-ce ziar.Vânzătoarea nu mi-a mai dat ziarul,dar nici că mi-a păsat,deoarece când am văzut o carte de-a Agathei Christie în mână. Am mai citit două cărţi scrise de Christie (recenzate aici şi aici ) şi deja o ador pe autoarea asta. Romanele poliţiste mereu m-au intrigat prin complexitatea crimelor dar totodată şi prin simplitatea rezolvărilor,care mai mereu mă surprind,prin motivele care l-au împins pe criminal să facă asemenea fapte şi pur şi simplu prin inteligenţa autorului care pune cap la cap indicii care să-l facă pe detectiv să iasă la liman.

Oricum, să ne întoarcem la Nemesis de Agatha Christie. O să scriu câte ceva din carte, iar după o să-mi scriu opiniile. 😀

Miss Jane Marple este o bătrânică obişnuită, care primeşte o scrisoare aranjată de la răposatul domn Rafiel (nu vă gândiţi la fantome,nu chiar aşa merge aici!), o cunoştinţă întâlnită în mod întâmplător în Indiile de Vest,în care o înştiinţează de nişte infracţiuni pe care doreşte ca ea să le investigheze. Problema ei este că Rafiel nu i-a lăsat niciun indiciu. NIMIC! Nici măcar nu ştie ce tip de infracţiune trebuie să rezolve.Dar se pare că domnul Rafiel s-a gândit la tot şi a aranjat o excursie pentru Miss Marple în turul Famous Gardens,acesta fiind primul indiciu. De acolo, Miss Marple a fost îndrumată de alte indicii către tipul de infracţiune comisă,care s-a dovedit a fi crimă,iar de la acel punct către descoperirea criminalului şi aflarea scopului iniţial al misiunii.

Acum,să trecem şi la câteva opinii personale.

Miss Marple este aşa o dulce. Îmi place mai mult decât de Hercule Poirot. Poirot era lăudăros şi plin de sine, pe când Jane Marple este o femeie simplă şi foarte modestă. Nu spune despre ea ca fiind o persoană inteligentă, ci isteaţă,iar atuul ei principal este…flerul pentru justiţie şi adevăr.

Încă o dată,m-am minunat de inteligenţa Agathei Christie,deoarece mi se pare greu să scrii un roman poliţist-să te gândeşti ce indicii,poveşti,detalii care să dezvăluie nici prea mult,nici prea puţin din crimă sau identitatea criminalului.Nu cred că o să opresc niciodată admiraţia mea pentru acest gen de autori.

Nu pot spune c este romanul meu preferat scris de Agatha Christie.”Cei cinci purceluşi” rămâne pe primul loc,dar m-a făcut să o apreciez şi mai mult pe Agatha din diverse motive.

Oricum,a fost o carte minunată, care merită citită măcar o dată.lve