Titlu: Fahrenheit 451 

Titlu original: Fahrenheit 451

Autor: Ray Bradbury

Nr. pagini: 176

Editura: Paladin

An apariţie (RO): 2013

Descriere carte: Fahrenheit 451 face parte din aceeaşi familie cu romanele 1984 al lui George Orwell şi Povestea cameristei al lui Margaret Atwood. Toate trei atrag atenţia asupra pericolului reprezentat de un sistem totalitar. 

În plus, distopia creată de Bradbury evidenţiază efectul pe care îl au evoluţia tehnologică, societatea de consum şi televiziunea asupra lumii moderne. Iar arderea cărţilor este o metaforă a pierderii identităţii omului.
Pentru mulţi, (re)citirea romanului va fi o surpriză. Iar înţelesul pe care elementele din viaţa noastră de zi cu zi îl vor da unor secvenţe considerate, până în urmă cu câţiva ani, doar elemente de recuzită va fi adevărata revelaţie a acestei capodopere a literaturii secolului XX.

Pentru că… în 2013 se împlinesc 60 de ani de la apariţia ediţiei originale şi 50 de ani de la apariţia primei ediţii în limba română. 
Pentru că Fahrenheit 451 este unul dintre marile romane ale lumii, iar acolo, la vârf, nu mai există graniţe între gen şi mainstream.
Michael Haulică

par

*SPOILER ALERT!*

Da. Revin cu o nouă recenzie,de data aceasta la romanul lui Ray Bradbury, Fahrenheit 451.  N-am nicio idee de ce am citit cartea asta. Poate pentru că am auzit de undeva de ea şi am avut-o la îndemână, împrumutând-o de la cineva (mersi, Oana! 😀 ). De asemenea, nici nu ştiu ce să spun despre ea, deoarece nu-mi dau seama dacă mi-a plăcut sau nu. Mi-a fost greu să o citesc, deoarece, ca să o citeşti, trebuie să fii liniştit, să ai timp să reflectezi ceea ce se spune,timp de care eu duc lipsă. De aceea mi s-a părut o carte greoaie. Dar să spun câteva lucruri care mi-au plăcut,totuşi.

Subiectul romanului este unul interesant: o lume în care pompierii, în loc să stingă focul, îl aprind, arzând cărţile. M-a intrigat destul de mult.Probabil şi din acest motiv am citit cartea. 🙂 . M-a făcut să încerc să îmi imaginez o lume în care cărţile sunt arse din motive banale, de exemplu că sunt greoaie şi e mai bine ca oamenii să se uite la televizor, şi m-am înspăimântat. Nu cred că aş putea trăi fără cărţi.

De asemenea, mi-am dat seama din această carte că Ray Bradbury e un bun povestitor. Povesteşte multe amănunte care uneori sunt utile, alteori sunt plictisitoare, dar sunt,există.

Dar, cum am spus că nu-mi dau seama dacă mi-a plăcut sau nu cartea, trebuie să spun şi câteva lucruri care nu mi-au plăcut la carte.

Guy Montag, personajul principal, l-am văzut ca un idiot :)) . Nu vă supăraţi pe mine, dar aşa mi s-a părut. În primul rând că s-a lăsat ispitit de Clarissa, o adolescentă aiurită, când l-a întrebat dacă a citit vreodată o carte înainte să o ardă, iar în al doilea rând că, după ce a „gustat” din cărţi, nu s-a hotărât imediat ce să facă, ci a aşteptat până un moş ciudat i-a spus ce trebuie făcut.

Totodată, finalul mi s-a părut foarte previzibil şi deloc interesant: o gaşcă de ciudaţi ca şi el îl iau sub aripa lor protectoare. Nu prea captivant.

Încă nu mi-am dat seama de sentimentele mele faţă de această carte,deci va mai trebui să reflectez. :))

Per total, e o carte bună, dar dacă ar fi avut un final mai interesant şi un personaj principal mai… bun, mi-ar fi plăcut mai mult. O zi bună! lve

 

3 gânduri despre „Recenzie Fahrenheit 451 de Ray Bradbury

Comentează!

