Titlu: Lupta

Titlu original : The Struggle

Autor : L.J.Smith

Nr. Pagini: 256

An apariţie (RO) : 2010 la Editura Leda

Descriere carte:  Aventura celor doi vampiri si a frumoasei Elena Gilbert continua, culminand cu disparitia lui Stefan si incercarea disperata a Elenei de a-l gasi. Negasind o alta solutie, fata este nevoita sa apeleze la Damon pe care il crede vinovat inca din start fara a cerceta, datorita lucrurilor groaznice pe care le facuse pana atunci. Ea incearca din rasputeri sa pastreze secretul iubitului ei, cu toate ca toata lumea il banuieste pentru atacurile din oras, iar prietenele sale Bonnie si Meredith o ajuta de fiecare data.
Viata Elenei se complica din ce in ce mai mult, mai ales ca vechea sa prietena, Caroline, este din ce in ce mai invidioasa, dorind sa ii distruga reputatia si sa ii ia locul de Regina a liceului. Desi pare aproape imposibil, ajutorul lui Damon este extrem de valoros si bine primit. Fiecare minut petrecut in prezenta fetei pentru care este capabil de orice il face pe frumosul si crudul vampir sa arate o sensibilitate pe care nu o mai simtise de mult.

*SPOILER ALERT!*

Am terminat şi a doua carte din seria Jurnalele Vampirilor. Nici acest volum nu m-a surprins cu ceva neapărat, dar m-a făcut să vreau să-l citesc pe următorul. Sunt foarte curioasă ce se întâmplă în cel de-al treilea volum. Pur şi simplu este o seria care te captivează. Nu neapărat prin acţiune, ci prin personaje precum Damon sau Caroline. Pe Elena nu o menţionez deoarece o displac total. Pur şi simplu sunt personaje… atrăgătoare şi te intrigă prin misterele lor (deşi la Caroline nu prea sunt mistere-pur şi simplu o urăşte pe Elena pentru că l-a luat pe Ştefan).

Şi, că tot am spus că nu îmi place Elena, să vă spun şi de ce: este o profitoare, nerecunoscătoare şi mincinoasă. Probabil o să vă supăraţi că scriu aşa ceva, dar mie chiar aşa mi se pare. Profitoare,nerecunoscătoare şi mincinoasă faţă de prietenii ei cei mai buni, precum Matt, Bonnie sau Meredith, dar şi faţă de Ştefan. Adică îi ascunde faptul că Damon îi bea din sânge noaptea! Asta nu e chiar plăcut. De asemenea, îi este nerecunoscătoare şi lui Damon, care a ajutat-o să găsească jurnalul- marea problemă a romanului! Din nou, nu e chiar frumos.

Şi problema majoră a romanului: jurnalul Elenei. Înţeleg că pe el e bazată cartea, dar această intrigă-furtul jurnalului- nu e cine ştie ce.

Oricum, să trecem la aspectele pozitive ale romanului. Unul dintre favoritele mele este Damon Salvatore. Mi-a plăcut enorm că el a reuşit să fie, într-un fel, în prim-plan, nu fratele lui, Ştefan. Mi se pare un om-sau ce-o fi el- bun. Adică are un suflet bun. O ajută,totuşi, pe Elena cu jurnalul ei. Se vede că o iubeşte mult, deşi nu spune asta în mod direct, ci spune că Elena va fi Regina Întunericului, alături de el, ca rege. E, într-un anume fel, romantic. Anyway, Damon va rămâne bărbatul prefect pentru mine :D.

Cum am spus un pic mai sus, îmi mai place la roman că Ştefan nu prea apare pe-acolo. Mă cam enervează atitudinea Elenei de „I love Stefan- nobody else!”. De dragul meu (sau al mătuşii ei), ar trebui măcar să îl considere pe Damon un pretendent.

Per total, e o carte bunicică, dar nu e cine ştie ce. E bună de citit vara, pe răcoare,dacă vrei să te relaxezi. Eu aşa am făcut. 😀

Cam asta am avut de spus despre acest volum al seriei. Momentan, nu-l pot citi pe al treilea pentru că citesc Apă pentru elefanţi de Sara Gruen. O seară faină!