Titlu : Ceasurile

Titlu original : The clocks

Autor : Agatha Christie

Număr pagini : 250

Editura : RAO

An apariţie (RO) : 2011

Descriere carte: Sheila Webb, o dactilografa liber-profesionista, soseste la Wilbraham Crescent pentru o slujba pentru care a fost angajata. Ceea ce gaseste insa este un cadavru bine imbracat, inconjurat de cinci ceasuri, fiecare indicand o alta ora. Dar pana la sosirea politistilor, patru dintre ceasuri au disparut – si, din nefericire, stapana casei, care este oarba, nu a vazut nimic. Hercule Poirot, pensionar acum, are din fericire suficient timp sa puna cap la cap indiciile din cel mai ciudat caz al carierei sale…

rec

 

*SPOILER ALERT!*

O altă carte de Agatha Christie care mă ţine în suspans şi mă face să suspectez pe toată lumea, în afară de cei vinovaţi. Logica mea nu prea dă roade în faţa maestrului Hercule Poirot, care chiar şi atunci când stă pe un scaun şi îşi aşteaptă „căţeluşul” cu indicii, poate rezolva o crimă aparent complexă, dar extrem de simplă.

Deşi preferata mea va rămâne Cei cinci purceluşi , această carte va fi în topul celor mai bune cărţi de Agatha Christie, cel puţin până mai citesc alta 😀 .

Agatha Christie este una dintre scriitoarele mele preferate, deoarece inteligenţa sa sclipitoare mă lasă cu gura căscată. Faptul că ea este foarte atentă la ce lucruri spun personajele, la fel ca şi Hercule Poirot, mi se pare ceva extraordinar. Oare de ce nu a fost ea un asemenea detectiv? Cred că ar fi făcut o grămadă de lucruri măreţe… Dar oricum va rămâne în istorie drept una dintre cele mai bune autoare de cărţi poliţiste, zic eu.

Mi-a plăcut că în această carte s-a folosit, ca şi un background, relaţia dintre Sheila şi Colin, care pe zi ce trece era tot mai puternică. De asemenea, mi-a plăcut şi faptul că A. Christie m-a surprins cu capul organizaţiei de spionaj şi cu identitatea mamei Sheilei Webb.

A. Christie m-a mai surprins cu identitatea criminalului. Niciodată nu m-aş fi gândit că 3 oameni, dintre care doi aparent blegi (nu mă pot abţine, aşa păreau soţii Bland), au pusla punct şi au comis o asemenea crimă. Încă o dată m-am minunat de geniul Agathei Christie.

Nu mi-a plăcut cum Poirot vine şi rezolvă totul în doi timpi şi trei mişcări, de parcă el ar fi ştiut totul. Mi-ar fi plăcut ca el să vorbească cu vecinii şi să afle el indiciile, nu prin intermediul lui Colin Lamb. Mi se pare cam dubios (v-am spus că suspectez pe toată lumea 😀 ) .

Per total, a fost o carte bună şi probabil o să mai citesc multe alte cărţi scrise de Agatha Christie, deoarece este o autoare minunată.

P.S. : Pe Diva Universal este un serial,Agatha Christie’s Poirot, dacă nu mă înşel, bazat pe cărţile acesteia. Eu l-am văzut şi mi-a plăcut foarte mult, deşi nua respectat întocmai cartea.

lve

 

5 gânduri despre „Recenzie Ceasurile de Agatha Christie

  1. Ah… seria Hercule Poirot cat imi place^^ Am o carte din serie se numeste „Peste dealuri” inca nu am citit-o. Insa mai si alte carti de Agata Christie, cum ar fi: Cadavrul din biblioteca, Zece negrii mititei si Crima din Orient Express. Iar serialul de pe Diva Universal l-am vazut si chiar mi-a placut.

    Apreciază

    1. Şi eu acum vreau să mă apuc de Zece negri mititei, dar să termin cu O zi de David Nicholls. Mai am ceva de lucru :)) Nici n-am auzit de „Peste dealuri”, dar sună fain. 😀 Mă duce cu gândul la filmul „După dealuri” 😀

      Apreciază

Comentează!

