Titlu: Eclipsa

Titlu original: Eclipse

Autor: Stephenie Meyer

Nr. Pagini: 544

An apariţie ( RO) : 2009

Descriere carte: Eclipsa este a treia carte din seria AMURG în care se continuă povestea adolescentei Bella Swan şi a vampirului Edward Cullen de care e îndrăgostită. Prietenia Bellei cu vârcolacul Jack nu este deloc pe placul lui Edward Cullen, dar primejdia în care se află Bella, ameninţată de Victoria şi de vampirii nou-născuţi creaţi de aceasta, îi apropie pe Edward şi pe Jack şi duce chiar la o alianţă între vampiri şi vârcolaci. Bella suferă neputând răspunde dragostei lui Jack, dar trebuie să-şi urmeze pasiunea – să fie împreună cu Edward oricât de mare ar fi preţul pe care trebuie să-l plătească. Pentru asta însă trebuie să rupă legăturile cu lumea oamenilor, pas pentru care nu este încă pregătită. Zbuciumul din inima Bellei, iubirea nemărginită a lui Edward şi umanitatea vârcolacului învolburează de pasiune acest roman în care nu întâmplător personajele se regăsesc în trăirile eroilor din La răscruce de vânturi.

*ATENŢIE! SPOILERE*

Eclipsa este cea de-a treia novelă din populara  serie Amurg, scrisă de Stephenie Meyer. Trebuie să citeşti primele două cărţi din serie, în ordine (la care eu am făcut recenie aici şi aici ) , deoarece în această carte, autoarea nu se mai axează prea mult pe prezentarea poveştii, ca în celelalte romane, ci lasă cititorul drept în mijlocul poveştii. De asemenea, trebuie să citeşti Amurg şi Lună Nouă pentru că sunt nişte romane bune, uşoare, care te relaxează.

Acţiunea romanului se petrece imediat după Lună Nouă. Absolvirea Bellei se apropie şi ea va pleca în curând pentru totdeauna din Forks, minţind că se duce la facultate, în realitate ea plănuind să se transforme în vampir şi să trăiască cu el pe vecie. Toate bune şi frumoase, până când o armată de vampiri noi-născuţi conduşi de Victoria, sufletul pereche a lui James, vampirul sadic care  a vrut să o omoare pe Bella în primul roman,acum mort de-a binelea, vor să atace familia Cullen şi să o omoare pe Bella pentru răzbunare. Cam acesta este subiectul pe care se axează în principal autoarea. Acesta şi relaţia dintre Edward şi Bella, sau mai bine zis triunghiul amoros dintre Edward-Bella-Jacob.

Bella şi Jacob mereu au fost prieteni, sau cel puţin erau, până când Jacob a devenit un vârcolac. Apoi rivalitatea dintre vampiri şi vârcolaci pune o amprentă ciudată asupra prieteniei lor. Dar Jacob este îndrăgostit de  Bella, care este îndrăgostită de Edward şi acest lucru face lucrurile cam… ciudate. Şi nici faptul că Bella recunoaşte că este îndrăgostită de amândoi în acelaşi timp nu ajută, deci cam tot ciudat rămâne.

Finalul nu m-a surprins aşa tare, dar totuşi Bella face ceva-ceva impresionant acolo şi mă face să îmi placă un pic mai mult de ea. Doar un pic.

Momentan citesc şi ultimul volum, la care voi face recenzie în curând, deci ne vedem în curând!

P.S. Vă rog să-mi lăsaţi părerile voastre într-un comentariu. Mă bucură atât de mult…